Wat is SEO precies?
SEO, of voluit Search Engine Optimization (vertaald: zoekmachine optimalisatie) is het process waarbij je je website optimaliseert om op deze manier hoger te ranken in Google. SEO werkt op lange termijn, dus je hebt even geduld nodig tot je resultaat ziet (in tegenstelling tot SEA).
Hoe werkt SEO?
Door SEO (link naar stukje van SEO op website) te optimaliseren laat je eigenlijk aan Google weten waar je website of pagina over gaat. Zo kan Google jouw website aanbevelen aan de juiste doelgroep. Het is een verzameling van technieken die zowel inhoudelijk als technisch zijn. Het technische aspect heb je niet altijd zelf in de hand, maar het inhoudelijke aspect wel. Wij geven jullie alvast enkele gratis tips om er zelf mee aan te slag te gaan.
Tip 1: kies de juiste keywords
Een keyword of zoekwoord kan gezien worden als de belangrijkste term van je pagina. Je moet goed nadenken over wat je potentiële klanten zullen ingeven in Google om jouw te vinden en dit integreren in de content van jouw website of pagina. Hiervoor bestaan er verschillende handige online tools, zoals onze persoonlijke favoriet UberSuggest.
Tip 2: gebruik minimaal 350 woorden per pagina
Gebruik interessante inhoud voor jouw website. Google ziet de kwaliteit van je inhoud als één van de belangrijkste factoren om hoog te verschijnen op de zoekresultaten. Idealiter gebruik je een lengte van minimaal 350 woorden per pagina. Maar vergeet niet: kwaliteit primeert over kwantiteit.
Tip 3: voeg afbeeldingen toe
Het oog wil ook wat. Voeg steeds minstens één afbeelding per pagina toe. Google hecht hier enorm veel belang aan. Probeer ook altijd je belangrijkste zoekterm te vermelden (in je alt tag bijvoorbeeld).
Tip 4: doe aan link building
Heb je sociale mediakanalen? Zorg er dan voor dat je website hier steeds aan gelinkt wordt. Gebruik ook
voldoende interne links op je website naar andere pagina’s. Zorg ervoor dat de link building op een
organische manier gebeurd en koop zeker nooit links! Dit werkt niet en zorgt voor een tegenovergesteld
effect. Wanneer Google detecteert dat dit gebeurd is, zal jouw website uit de zoekresultaten worden
gehaald.
Wil je weten hoe goed jouw bedrijf het doet onder andere op vlak van SEO? Maak hier je Growth Scan.
Eén reactie
Reply on comment