Wanneer je een zakelijk Instagram account hebt, kan het lastig zijn om relevant te blijven voor je volgers. Het is belangrijk om je publiek voldoende redenen te geven om je bericht te liken, je account te volgen en je bedrijf te leren kennen. Met onze tips, kun je inspiratie op doen hoe je je publiek geïnteresseerd kunt houden.
1. Stel een Instagram gids samen
Een gids is een relatief nieuw content formaat op Instagram. Je kunt op deze manier een soort minitijdschrift samenstellen en nieuwe reeds geposte foto’s van je feed recyclen in een nieuwe context. Je kunt bijvoorbeeld tips geven in deze gids hoe je de betrokkenheid op Instagram kunt verhogen ;-).
2. Experimenteer met het gebruik van carrousels
Als je meerdere foto’s of video’s in één keer wil posten, is een carrousel ideaal voor jou. Met een “molen” of “carrousel” is het mogelijk om je verhaal uitgebreider te vertellen, maar nog steeds één post hiervoor te gebruiken. Je kan deze carrousel op Instagram eenvoudig herkennen door de kleine puntjes onder de afbeelding.
3. Deel reviews van klanten
Bijna iedereen leest recensies voor ze overgaan tot aankoop. Waarom zou je deze recensies dan niet delen op je sociale media platform? Het geeft je volgers een geruststellend gevoel en geven een feelgood inhoud aan je pagina.
4. Host een quiz, maak een poll of stel een vraag
Je kunt Instagram gebruiken om op een snelle manier feedback te krijgen van je publiek of (potentiële) klanten. Je kunt via Instagram bijvoorbeeld op je verhaal makkelijk een vraag stellen om zo je doelgroep beter te leren kennen. Ook kun je een poll maken om zo op een eenvoudige (én meetbare) manier een beter zicht te krijgen op wie je volgt.
Wil je weten hoe goed jouw B2B het doet op vlak van sociale media? Klik hier om je gratis growth scan te maken. Ben je benieuwd naar meer tips over hoe je relevante content kunt verspreiden via sociale media? Plan hier je gratis gesprek in met één van onze experts.